Persoonlijk leermanagement deel 2 (2008-2009)

In een competentiegerichte opleiding maakt 'werken aan zelfsturing en zelfstandig leren' inherent deel uit van het curriculum. Om zich professioneel blijvend te kunnen ontwikkelen moet de afgestudeerde immers in staat zijn om zijn competenties blijvend zelfstandig verder te ontwikkelen. Tijdens de opleiding moet de student leren hoe hij dit moet doen. In het tweede jaar ligt het hoofdaccent op het functioneren in een taakgericht curriculum: zelfstandig kunnen sturen van het eigen leren, begeleid kritisch reflecteren op de opleiding, op zichzelf, de beroepspraktijk en hiervoor gerichte suggesties voor bijsturing kunnen geven. De reflectie gebeurt onder begeleiding van een docent en via intervisie.

A. Algemene competenties

  • 03. Kritisch reflecteren
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties    

  • C04 Organisator.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
  • C07 Lid van schoolteam.
  • C09 Lid van de onderwijsgemeenschap.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

OO:
11106817
Code:
11106817
Vakcoördinator:
Joeri Meynen
Semester:
1+2
Studiepunten:
3
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
verdiepend