Productcontrole en verpakking (2008-2009)

Verpakking:  Doelstellingen en functies van verpakkingen - Verontreiniging van verpakte voeding en drank Wetgeving - Volksgezondheid - Milieu Materialen - Karton en papier - Plastic - Glas, hout, metaal Migratie - Chemisch analytische aanpak - Case studies Bezoek Belgisch Verpakkingsinstituut
Hoe beoordeel je of een productieproces normaal verloopt en hoe kan je de prestaties ten opzichte van vereiste normen getalmatig gaan uitdrukken ? Regelkaarten laten toe het verloop van de procesbeheersing in de tijd te analyseren..De klemtoon ligt op het interpreteren van variabele metingen, attributieve metingen worden iets korter behandeld. Je leert ook hoe je voor attributieve metingen gebruik kan maken van binomiaal-waarschijnlijkheidspapier om gefundeerde beslissingen te treffen.

A. Algemene competenties

  • 01. Op een wetenschappelijke wijze kunnen denken en handelen
  • 03. Beschikken over het vermogen tot oordeelsvorming in een onzekere context
  • 05. Beschikken over het vermogen tot communiceren van het eigen onderzoek en probleemoplossingen met vakgenoten en leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 03. Kunnen toepassen van paradigma' s in het domein van de wetenschappen en het kunnen aanduiden van de grenzen van paradigma' s
  • 07. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategiën
  • 08. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
  • 06. Kunnen samenwerken in een multidisciplinaire omgeving
  • 01. Kunnen gebruiken van methoden en technieken in onderzoek

C. Beroepsspecifieke competenties    

A. Volgtijdelijkheid

Biowetenschappen (ABA) / / Bio-organische chemie

B. Competenties

OO:
03110401
Code:
03110401
Vakcoördinator:
Luc Vanwesemael
Semester:
2
Studiepunten:
5
Creditcontract mogelijk?
Ja
Examencontract mogelijk?
Ja
Deeltijds:
Onderwijstaal:
Nederlands
Opleidingsonderdeel type:
verdiepend