De studenten wordt gevraagd in kleine groepjes van ongeveer 3 een practische case uit te werken. De cases waaruit kan worden gekozen worden bij het begin van het semester opgegeven, en bevatten een mix van actuele technologiën in de ICT: databases, mobiele applicaties, web-applicaties, ... . De student zal in zijn projectgroep zelf op zoek moeten gaan naar de meest geschikte tools en ontwikkelomgevingen en zijn keuze ook moeten motiveren. Elke groep zal tenslotte het gerealiseerde project mondeling voor de ganse klasgroep komen voorstellen.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 04. Vermogen tot kritische reflectie
- 06. In teamverband werken
- 07. Verantwoordelijkheid opnemen
- 08. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 09. Een ingesteldheid hebben tot levenslang leren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 01. Een onderzoekende houding hebben met inbegrip van een appreciatie van de onzekerheid, de ambiguïteit en de grenzen van de kennis
- 03. In staat zijn om de relevante data te verzamelen die de oordeelsvorming over maatschappelijke, wetenschappelijke en ethische vraagstukken kunnen sturen
- 05. Een appreciatie kunnen maken van de onzekerheid, de ambiguïteit en de grenzen van de kennis
- 06. Kunnen werken in teamverband
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Systematische kennis hebben van de kernelementen van een discipline.
- C03 Begrip hebben van de structuur van het vakgebied en samenhang met andere vakgebieden.
- C04 Praktisch gericht kunnen denken en handelen vanuit wetenschappelijk inzicht.
- C09 Engineeringcompetentie:diagnose stellen, ontwerpen, productie operationeel houden, nazorg voor informatica (ELO-ICT).
- C13 Engineeringscompetentie: diagnose stellen, ontwerpen en debuggen van een klassiek (= op basis van klassieke programmeertalen), grafische programmeertaal, web gebaseerd of database gebaseerd informaticaprobleem (ICT).
A. Volgtijdelijkheid
Industriële wetenschappen (ABA) / / Informatica
B. Competenties