Inleiding: biotische beschadigers:
- onkruiden
- schimmels
- bacteriën
- virussen
Gewasbeschermingstechnieken
- sanitatie
- resistentieveredeling
- chemische bestrijding:
- wetgeving van de fytofarmaceutische producten
- toxicologie van de fytofarmaceutische producten
- fytofarmaceutische producten
- biologische bestrijding
- geleide en geïntegreerde technieken
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 04. Vermogen tot kritische reflectie
- 06. In teamverband werken
- 07. Verantwoordelijkheid opnemen
- 09. Een ingesteldheid hebben tot levenslang leren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 01. Een onderzoekende houding hebben met inbegrip van een appreciatie van de onzekerheid, de ambiguïteit en de grenzen van de kennis
- 02. Kennis hebben van onderzoeksmethoden en -technieken en deze adequaat kunnen toepassen
- 03. In staat zijn om de relevante data te verzamelen die de oordeelsvorming over maatschappelijke, wetenschappelijke en ethische vraagstukken kunnen sturen
- 05. Een appreciatie kunnen maken van de onzekerheid, de ambiguïteit en de grenzen van de kennis
- 04. Onderzoek probleemgestuurd kunnen initiëren
- 06. Kunnen werken in teamverband
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Systematische kennis hebben van de kernelementen van een discipline.
- C02 Gedetailleerde kennis hebben, geïnspireerd door de nieuwste ontwikkelingen van de discipline.
- C03 Begrip hebben van de structuur van het vakgebied en samenhang met andere vakgebieden.
- C04 Praktisch gericht kunnen denken en handelen vanuit wetenschappelijk inzicht.
- C05 Beheersen zorgsystemen: kwaliteitszorg, milieuzorg, veiligheid.
A. Volgtijdelijkheid
Biowetenschappen (ABA) / / Microbiologie
B. Competenties