Verschil ademhaling fotosynthese - Wateropname en verbruik - EC - Wijzigen O2 en CO2 gehalte - Sturen van een plant Situering tuinbouwsector - Oppervlakte tewerkstelling - Productieniveau - Plaats en grootte per teelt Vermeerdering bij planten - Zaaien - Stekken - Enten - Aanaarden - Afleggen - varia Kennis plantensortiment - Bloementeeltgewassen - Sierboomteeltgewassen Nomenclatuur - Historische ontwikkelingen - Huidige regels |
|
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 04. Vermogen tot kritische reflectie
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 01. Een onderzoekende houding hebben met inbegrip van een appreciatie van de onzekerheid, de ambiguïteit en de grenzen van de kennis
- 02. Kennis hebben van onderzoeksmethoden en -technieken en deze adequaat kunnen toepassen
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Systematische kennis hebben van de kernelementen van een discipline.
- C02 Gedetailleerde kennis hebben, geïnspireerd door de nieuwste ontwikkelingen van de discipline.
- C03 Begrip hebben van de structuur van het vakgebied en samenhang met andere vakgebieden.
- C04 Praktisch gericht kunnen denken en handelen vanuit wetenschappelijk inzicht.
- C11 Een automatisering en mechanisering toepassen op teelten, dierlijke gemeenschappen, voedingsproductie of ecosystemen (BIO).
A. Volgtijdelijkheid
Biowetenschappen (ABA) / / Cel- en gentechnologie
B. Competenties