Dit opleidingsonderdeel handelt over het muzisch werken in de vijf muzische domeinen: beeld, muziek, beweging, drama (& taal) en media. Vanuit een gemeenschappelijke visie en didactiek wordt gewerkt aan de grondbouwstenen die de verschillende domeinen overstijgen. Dit in functie van het muzisch en creatief begeleiden van de totale ontwikkeling van kleuters. Daarnaast wordt het verband gelegd tussen de muzische ontwikkeling van kleuters en de plaats van kunst als maatschappelijk-cultureel-esthetisch fenomeen. Deze module staat in het derde jaar omdat ze aansluit bij de verruimingsfase van de didactische lijn doorheen de opleiding.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C07 Lid van schoolteam.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties