- De cursist zal een actieve bijdrage kunnen leveren in de attitudevorming bij zijn collega's m.b.t. de palliatieve zorgvrager en het palliatieve gedachtengoed.
- De cursist is in staat de verworven kennis (medisch, psychisch, sociaal-cultureel, existentiële, juridische en ethische aspecten) te integreren in een zorgenplan.
- De cursist zal op het niveau van de zorgvrager een aangepast zorgenplan kunnen opmaken binnen de intramurale en/of extramurale zorgverlening
- De cursist zal het zorgenplan kunnen opmaken conform de actuele inzichten m.b.t. de palliatieve zorgverlening.
- De cursist kan dit zorgenplan op een constructieve manier bespreken met patiënten, familie.
- De cursist is in staat om als voorbeeldfunctie te functioneren voor de leden van het team.
- De cursist kan het zorgenplan integreren in de praktijk.
- De cursist is in staat het ontwikkelde zorgenplan te evalueren en bij te sturen daar waar nodig.
- De cursist is op de hoogte van de actuele organisatiemodellen in de palliatieve zorgsector, dit zowel in de intra- als extramurale zorgverlening.
- De cursist is communicatief vaardig in zijn relatie met de zorgvrager.
- De cursist is communicatief vaardig in het team waarin men werkzaam is.
- De cursist is communicatief vaardig in zijn relatie met andere zorgverleners buiten het team.
- De cursist bewaakt de continuïteit van de werking van het palliatieve team i.s.m. de verschillende leden van het team.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties