Via verschillende systemen en concepten zoekt de student zich een weg tussen de verschillende goeroes van de kwaliteitszorg. Bijzondere aandacht besteedt de student aan voortdurend verbeteren waar iedereen bij betrokken is (Kaizen). Ook krijgt de student een beeld van de ISO 9000-reeks en het EFQM-model. Via het meten-is-weten-principe leert de student de statistische aanpak kennen. In de oefeningen legt de student zich toe op opdrachten en cases.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C09 Rekening houden met kwaliteitszorg, en de invloed daarop van parameters als wetgeving en kwaliteitseisen intern en extern.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
statistiek