Het tweede semester van het tweede jaar is een belangrijk moment in de opleiding omdat de student vanaf nu op een structurele manier aan zijn/haar eigen leerproces zal werken. Zelfanalyse en werkplanning zijn hierbij sleutelwoorden. Natuurlijk blijven we daarnaast nog verder werken aan de taalvaardigheden en de inzichten die de student in het eerste semester opdeed. De bedoeling van de activiteiten is dat de student zich nog nauwkeuriger en vlotter kan uitdrukken in de taal en dat hij/zij er meer inzicht in verwerft.
Als thema staat een ander deel van de Engelstalige wereld centraal (b.v. Ierland of U.S.A...). Naast een duik in de geschiedenis, proeven we ook van de populaire cultuur en maken we kennis met een aantal treffende hedendaagse fenomenen.
Bij de literaire genres treedt de poëzie op het voorplan.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties