Het opleidingsonderdeel praktijkatelier bestaat uit werksessies waarin de student de kans krijgt om onder begeleiding van docenten de verworven inzichten en vaardigheden te leren integreren tot een boeiend aanbod op maat van kleuters.
In het tweede jaar bestaat het praktijkatelier enerzijds uit werksessies waarin de student de kans krijgt om onder begeleiding van de docent nieuwe inzichten en vaardigheden te leren integreren tot een boeiend aanbod op maat van kleuters. Anderzijds krijgt het praktijkatelier ook een verdiepende invulling: studenten leren meer zelfstandig geïntegreerde opdrachten uitwerken.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C07 Lid van schoolteam.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties