Hier raakt de student vertrouwd met meetapparatuur. De student zoekt de eigenschappen van de gebruikte componenten op en/of meet ze na. De student ontwerpt, realiseert en optimaliseert dan de nodige schakelingen die hij in de theorielessen bestudeerde. De student maakt hierbij gebruik van een experimenteerbordje voor praktische uitvoering of van softwarepakketten waarmee hij de werkelijkheid op pc simuleert. Uiteraard leert de student uit deze praktische ervaringen hoe hij snel en doelgericht fouten opspoort, een belangrijke ervaring!
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Elektronische-ICT systemen beproeven.
- C09 Zelfstandig elektronische-ICT systemen installeren.
- C13 Onderhoudsproblemen in elektronische-ICT systemen oplossen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties