Relatiemarketing (2008-2009)

Als student leer je hoe je klanten, medewerkers, leveranciers en aandeelhouders kan binden en boeien. Je oefent je sociale competenties aan de hand van theoretische modellen zoals het gedragsmodel 'de Roos van Leary' en het model 'Relationship styles van Insights'. Deze modellen pas je toe in de praktijk. Je leert het belang van de eerste indruk en ontdekt hoe anderen je zien. Je beseft de kracht van positief denken en handelen en de kracht van het gunnen binnen relaties. Je leert netwerken en werken met een relatiebeheerprogramma Outlook.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • cursus
  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • groepswerk

B. Omschrijving

A. Types

  • mondeling examen
  • paper/werkstuk
  • permanente evaluatie
  • individuele taak

B. Omschrijving

OA:
02256800
Code:
02256800
Vakcoördinator:
Sabine Verrydt
Semester:
1
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands