Ervaringsgericht werken in de basisschool. Ontwikkelingsdoelen van de bewegingsopvoeding voor kleuters. Didactiekmethode en de activiteitsdomeinen in het kleuteronderwijs.
Bewegingspedagogiek van V. Sherborne
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Vereiste kennis van didactiek LO/BR deel 1,2 en 3
A. Type
- handboek
- audiovisueel materiaal
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
Rita Bracke, bewegingsopvoeding voor kleuters, 1991,Garant, Leuven-Apeldoorn
Vademecum
Leerplannen VVKBO en OVSG
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- presentatie
- individuele taak
B. Omschrijving
Mondeling ex.: 80%
taak en presentatie: 20%
Individuele feedback