- Studenten kunnen door vergelijking van verschillende voedingsanamnesemethoden vanuit een bepaalde probleemstelling de gepaste techniek uitkiezen en motiveren
- Studenten kunnen voedingsbehoeften bepalen voor gezonde individuen van verschillende leeftijden (lagere school, schoolkinderen en adolescenten, ouderen) en in bijzondere omstandigheden (sport, zwangerschap, vegetarisme)
- Studenten kunnen voor deze groepen praktische voedingsadviezen geven rekening houdend met specifieke kenmerken, behoeften en algemene regels m.b.t gezonde voeding
- Studenten kunnen uit opgegeven wetenschappelijke referenties de belangrijkste conclusies halen
- basiskennis voedingsleer, toegepaste voedingsleer, anatomie en fysiologie uit het eerste jaar is een belangrijke ondersteuning
Van Loo Marleen. Toegepaste voedingsleer. Niet gepubliceerde cursus met artikels en verwijzing naar te raadplegen websitereferenties,KHK Geel
Nederlands voedingsstoffenbestand, 2006, Nevo tabel
Voedingsaanbevelingen voor België , NRV, 2006
Bijlagen :
Amerikaanse voedingsaanbevelingen , National Academy of Scineces, Institute of Medecine, Food and Nutrition Board, 2004 (zie cursus voedingsleer 1 VD of via www.iom.edu)
Nederlandse voedingsnormen aangepast aan de leeftijd (zie ook cursus toegepaste voedings-en dieetleer van het kind)
Groeicurven en percentielkaarten(zie ook cursus toegepaste voedings-en dieetleer van het kind)
Soms is het nodig bij aanvang van de les een artikel te verzamelen en door te nemen.