De inhoud omvat volgende onderwerpen: Profielen en competenties van de leerkracht LO/BR, actie-, werk- en produktbegeleiding, observeren en lesvoorbereidingen.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
Toelichting:
C1: de student kan bewegingsgebonden doelstellingen kiezen en formuleren en leerinhouden selecteren en structureren.
C3: de student kent de basisvaardigheden van het lesgeven en kan verbanden leggen tussen leertheoreën en didactische principes.
C4: De student kan een eenvoudige les organiseren op het niveau van planning en uitvoering.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- cursus
- Andere: vademecum BVLO, leerplannen VVKBO en OVSG
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving