De student voert correct administratieve taken uit. De student kan vanuit de basiscompetenties het eigen functioneren bevragen, gericht bijsturen en dit bespreekbaar maken met collega's.
De student gaat assertief-constructief om met positieve en negatieve feedback. De student kan zijn persoonlijke aanpak van leersituaties analyseren. De student onderneemt onderbouwde stappen om zijn leerhouding te optimaliseren. De student toont aan dat hij wil leren en kan zichzelf daarin sturen/en neemt zijn eigen leerproces in handen. De student kan vanuit de basiscompetenties het pedagogisch en didactisch functioneren bevragen, gericht bijsturen en dit bespreekbaar maken met collega's. De student dialogeert over zijn beroep en de plaats hiervan in de samenleving.
Competenties van Persoonlijk Leermanagement 1 verworven hebben of geslaagd zijn voor het vorige programmajaar.
Er worden groeps- en individuele sessies voorzien waarbij zowel inhoudelijke input wordt gegeven als waar ruimte is voor discussie en oefening. Daarnaast zijn er 3 maal per jaar individuele gesprekken gepland voor opvolging van het studeer-, leer- en werktraject van de student.
De student legt een logboek waarin hij zijn persoonlijke evolutie op 4 domeinen (leren en studeren - relaties - lesgeven - basiscompetenties) tijdens het jaar aantoont. Hij toont hier dat hij begeleid zelfstandig aan zinvolle persoonlijke doelen kan werken en verwerkt ook de inhouden van de sessies.
1ste examenperiode | 2de examenperiode | 3de examenperiode | |||
% | vorm | % | vorm | % | vorm |
50 | Permanente Evaluatie | 50 | Permanente Evaluatie (dus 100% van PE wordt meegenomen) | ||
50 | Mondeling Examen | 50 | Nieuwe taak met mondeling examen | ||
Tijdens de groepssessies worden onder begeleiding inhouden en vaardigheden ingeoefend.
Individuele gesprekken.
Reflectie in groep o.l.v. stagebegeleider (en/of PLM-begeleider)