1.1 beginsituatie achterhalen
1.2 doelstellingen kiezen en formuleren
1.3 leerinhouden -ervaringen selecteren
1.4 leerinhouden -ervaringen structureren
1.5 gepaste werkvormen en groeperingsvormen bepalen
1.6 individueel en in team leermiddelen kiezen en aanpassen
1.7 krachtige leeromgeving creëren met aandacht voor de heterogeniteit van de leergroep
1.8 observatie/evaluatie voorbreiden
2.4 actuele maatschappelijke ontwikkelingen hanteren in pedagogische context
3.1 basiskennis beheersen van de leerinhouden en recente ontwikkelingen volgen in leergebieden en leergebiedoverschrijdende thema's
3.2 kennis en vaardigheden met betrekking tot leergebieden aanwenden
4.1 gestructureerd werkklimaat bevorderen
4.4 stimulerende en werkbare klasuimte creëren, rekening houdend met de veiligheid van de leerlingen
10.1 sociaal-politiek domein
10.2 sociaal economisch domein
10.3 levensbeschouwelijk domein
10.4 cultureel-esthetisch domein
10.5 cultureel-wetenschappelijk domein
Wolters' Algemene Wereldatlas: laatste editie Wereldoriëntatie: Leerplan VVKBaO Cursus lectoren: 1 Balo W.O. Deel 2.
C. Kersbergen en A. Haarhuis, Onderwijs inzichtelijk, uitgeverij Coutinho
1ste examenperiode | 2de examenperiode | 3de examenperiode | |||
% | vorm | % | vorm | % | vorm |
20 | individuele taak | 100 | schriftelijk examen | ||
80 | schriftelijk examen | ||||
Een niet-correct schriftelijk taalgebruik heeft invloed op de evaluatie van het OO (vermindering van de punten tot 10%).
differentiatie-uren