Denk en redeneervaardigheid
De student kan een zinvolle logische structuur aanbrengen in informatie
De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie
De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is
Verwerven en verwerken van informatie
De student kan benodigde informatie op een effectieve en efficiënte wijze vinden
De student kan op een kritische wijze het informatie zoekproces en de gevonden informatie evalueren
De student kan correct naar de gebruikte informatie verwijzen
Het vermogen tot kritisch reflecteren
De student kan alternatieve werkwijzen overwegen en hierin een verantwoorde beslissing nemen
Oplossingsgericht kunnen werken
De student kan verschillende deelaspecten van het beroepsspecifieke probleem op een rijtje zetten
De student kan de transfer maken van theoretische modellen en achtergrond naar een toegepaste praktijk
De student kan inzichten uit verschillende opleidingsonderdelen integreren
Besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid
De student kan een beredeneerd standpunt innemen over ethische, normatieve en maatschappelijke vragen
Begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen
De student kan een ontwikkelingsbevorderende omgeving creëren met aandacht voor
de heterogenteit van de groep
De student kan het leer- en ontwikkelingsproces adequaat begeleiden in
standaardaardnederlands en daarbij rekening houden met het taalbeheersingsniveau
van de kleuters
opvoeder
De student kan de emancipatie van de kleuters bevorderen
De student kan actuele maatschappelijke ontwikkelingen hanteren in en pedagogische
context
Inhoudelijk expert
De student kan de verworven kennis en vaardigheden met betrekking tot de
leergebieden aanwenden
Partner van ouders en verzorgers
De student kan strategiën inzetten om te communiceren met anderstalige ouders
lid van de onderwijsgemeenschap
De student kan deelnemen aan het maatschappelijk debat over onderwijskundige thema’s
Begeleide zelfstudie van het boek 'kleurig klashouden' (copies) a.d.h.v. verwerkingsopdrachten in de studiewijzer
Oefenpracticum betreft 2 halve dagen rond interculturele communicatie.
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|||
Vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
individueel schriftelijk examen |
100 |
|
|
individueel schriftelijk examen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100%
|
|
100%
|
|
100%
|