denk- en redeneervaardigheden
De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is
Informatie verwerven en verwerken
De student kan oudere en nieuwe informatie toepassen om nieuwe concepten samen te stellen of om nieuwe inzichten te creëren
Kritisch reflecteren
De student ken positieve en negatieve aspecten in het eigen functioneren benoemen
De student kan alternatieve werkwijzen overwegen en hierin een verantwoorde beslissing nemen
Oplossingsgericht kunnen werken
De student kan de transfer van theoretische modellen en achtergrond naar een toegepaste praktijk maken
De student kan inzichten uit verschillende opleidingsonderdelen integreren
De student kan een specifieke oplossing en keuze verantwoorden
De student kan de oplossing aan de praktijk toetsen en bijsturen waar nodig
Besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid
De student kan een beredeneerd standpunt innemen over ethische, normatieve en maatschappelijke vragen
De student kan een persoonlijke visie op beroepsspecifieke maatschappelijke thema's ontwikkelen
Opvoeder
De student kan de eigenheid van de individuele kleuter in het kader van zijn socio- culturele context (h)erkennen en ermee omgaan met het oog op de zelfontplooiing en de integratie van de kleuter
De student kan kansen geven tot mondigheid, zelfstandigheid, eigen initiatief en verantwoordelijkheid en participatie van de kleuter.
De student kan een aantal conventies op het gebied van sociale omgang voorleven en leren toepassen
De student kan de gerichtheid op participatie stimuleren
Inhoudelijk expert
De student kan flexibel gebruik maken van domeinspecifieke kennis en vaardigheden in zijn pedagogisch-didactische aanpak
Partner van ouders
De student kan in gesprek treden met de ouders over ondersteuning thuis
De student kan met ouders een gesprek voeren ivm opvoeden en onderwijs
De student kan strategieën inzetten om te communiceren met anderstalige ouders
Lid van het schoolteam
De student kan zijn opdracht realiseren in samenwerking met de zorgleerkracht
De student kan de eigen pedagogisch didactische opdracht en aanpak bespreekbaar maken
Partner van externen
De student kan contacten leggen en samenwerken met externe instanties die onderwijsbetrokken initiatieven aanbieden
1ste examenperiode |
2de examenperiode |
3de examenperiode |
|||
Vorm |
% |
vorm |
% |
vorm |
% |
|
|
Logboek |
100% |
Taak |
100% |
|
|
|
100% |
|
100% |