Communicatie in het Frans: Actuele ICT-onderwerpen: l'informaticien, le piratage, les logiciels... Zakelijke communicatie: se présenter, les chiffres, le téléphone, vocabulaire de l'entreprise, l'e-mail Occasionele grammatica (n.a.v. een bepaald probleem) en remediërende oefeningen op veelgemaakte fouten (vooral op PC) - Woordenschat: nieuwe beroepsgerichte woordenschat Beoogd eindniveau: CEFR A2.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Gegevens behandelen.
- C02 Analyseren.
- C03 Oplossingen uitwerken.
- C04 Beheren.
- C05 Projectmatig werken.
- C06 Communiceren.
- C07 Eigen gedrag aanpassen.
- C08 Kwaliteitsvol handelen.
Toelichting:
Studenten kunnen zich mondeling en schriftelijk in het Frans uitdrukken, vooral in bedrijfseconomische contexten. De studenten kunnen zelfstandig geschreven en audiovisuele documenten verwerken. Verder kunnen ze zelfstandig taalcorrectie verwerven.
De studenten kunnen telefoneren en een presentatie geven in het Frans.
Verder kunnen ze zelfstandig grammatica en woordenschat verwerven.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student heeft het opleidingsonderdeel Talen met succes afgelegd in 1TI.
A. Type
- handboek
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
Bronmateriaal op het digitaal leerplatform ("Virtueel Taallabo") / internet Cornu Philippe, Grothen Hélène, Lamote Johan, "Erreurs Courantes", uitg. Garant, Antwerpen Access Applicatie op CDROM: Sannen Marc, "Lexique des TIC", uitg. WUC, Geel Grammaticawijzer Frans, uitg. IntertaaL, A'pen, Explio "The language focus"
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
- hoorcollege
- groepswerk
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
- paper/werkstuk
- presentatie
- individuele taak
- aan de computer
B. Omschrijving
Tijdens de iteratieve proces-evaluatie: mondelinge beurten. Via e-mail.