Denk en redeneervaardigheid
De student kan een zinvolle logische structuur aanbrengen in informatie
De student kan verbanden zoeken tussen verschillende onderdelen van informatie
De student kan nieuwe kennis zelfstandig toepassen in situaties waar die kennis vereist is
Verwerven en verwerken van informatie
De student kan op een kritische wijze het informatie zoekproces en de gevonden informatie evalueren
De student kan correct naar de gebruikte informatie verwijzen
Het vermogen tot kritisch reflecteren
De student kan alternatieve werkwijzen overwegen en hierin een verantwoorde beslissing nemen
Oplossingsgericht kunnen werken
De student kan verschillende deelaspecten van het beroepsspecifieke probleem op een rijtje zetten
De student kan de transfer maken van theoretische modellen en achtergrond naar een toegepaste praktijk
De student kan inzichten uit verschillende opleidingsonderdelen integreren
Besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid
De student kan een beredeneerd standpunt innemen over ethische, normatieve en maatschappelijke vragen
Begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen
De student kan een ontwikkelingsbevorderende omgeving creëren met aandacht voor
de heterogenteit van de groep
Opvoeder
De student kan de emancipatie van de kleuters bevorderen
De student kan actuele maatschappelijke ontwikkelingen hanteren in en pedagogische
context
Inhoudelijk expert
De student kan de verworven kennis en vaardigheden met betrekking tot de
leergebieden aanwenden
Lid van het schoolteam
De student kan overleggen en samenwerken binnen het schoolteam
De student kan de eigen pedagogische en didactische opdracht en aanpak in het team
bespreekbaar maken
Partner van externen
De student kan contacten leggen, communiceren en samenwerken met externe
instanties die onderwijsbetrokken initiatieven aanbieden
Laevers, F., Van Houtte, T.& Derycke, C. (2003), Omgaan met kansarmoede in de basisschool.Leuven: CEGO.
Laevers, F., & Van Sanden, P. (1996), Kleurig klashouden. Leuven:CEGO.(kopies)
Begeleide zelfstudie - individuele verwerking van het boek 'Omgaan met kansarmoede in de basisschool' aan de hand van de procedure beschreven in de studiewijzer
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|||
Vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
schriftelijke groepstaak |
100 |
|
|
individuele schriftelijke taak |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100%
|
|
100%
|
|
100%
|