De student werkt in elk van de volgende domeinen aan zijn eigen vaardigheden, hij krijgt oefenstof aangeboden naar de lagere school en verwerft de specifieke didactie: Bewegingsexpressie Dramatisch spel Muzisch taalgebruik
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
De student kan:
- binnen de verschillende muzische domeinen een gepast, veilig en aantrekkelijk aanbod/impuls geven aan kinderen om tot expressie en drama te komen.
- de verschillende deelleerplannen gebruiken en kaderen binnen het algemeen leerplan "muzische vorming".
-activiteiten zinvol plannen.
-de gegeven activiteiten kritisch bevragen wat betreft inhoud, begeleiding en groei muzische grondhouding.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Geen specifieke voorkennis vereist.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
-Cursus docent
-Deelleerplan muzische vorming: dramatisch spel, bewegingsexpressie, Muzisch taalgebruik
-Algemeen leerplan muzisch vorming
C. Aanbevolen leermiddelen
-Kijk op spel, Holger de Nooij
-Durf je dans!, Luc Bombeke ( praktijkgids voor de basisschool)
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- groepswerk
B. Omschrijving
begeleide groepswerken
A. Types
- schriftelijk examen
- praktische proef
B. Omschrijving
2de EP:
50% schriftelijk ex.
50% praktische proef: toonmoment
3de EP
enkel 50% schriftelijk ex.
50% = 100% overdracht 2de EP toonmoment
Individuele begeleiding en groepsbegeleiding