- definities;
- pompen;
- motoren;
- cilinders;
- niet-progressieve stuurschuiven;
- kleppen;
- accumulatoren;
- filters;
- eenvoudige schakelschema's.
A. Algemene competenties
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
Toelichting:
De student onderneemt activiteiten die de ontwikkeling van die competentie stimuleren (zelfstudie, overleg met medestudenten)
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:
De student toetst de oplossing aan de praktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC1 Op basis van de wensen van de opdrachtgever/klant een programma van eisen opstellen voor een product/systeem/dienst dat/die voldoet aan de wensen van de opdrachtgever en realiseerbaar is.
- BC2 Een keuze maken uit een aantal bestaande of zelf bedachte concepten, oplossingen en/of implementaties.
- BC7 Rekening houdend met het budget, de termijnen en het wettelijke kader de productie efficiënt organiseren.
- BC11 Aantonen dat het geleverde product/systeem/dienst voldoet aan de specificaties.
- BC12 Een gecompliceerd systeem in bedrijf stellen.
- BC17 Technische ondersteuning verlenen.
Toelichting:
-De student kan de gebruikte hydrauliekvaktermen correct en ondubbelzinnig verklaren;
-De student kan de werking en symboliek van pompen, motoren, cilinders, ventielen, kleppen, accumulatoren en filters omschrijven;
-De student kan eenvoudige hydrauliek schema's lezen;
-De student kan karakteristieken van componenten toepassen en gebruiken;
-De student kan technische handleidingen analyseren;
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen - Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd - diploma secundair onderwijs
Studenten bezitten de volgende competenties: -basiskennis wiskunde, fysische begrippen.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Doucet Jan, 2005, cursus Hydrauliek. Niet gepubliceerde cursus, KHKempen, Geel,
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
B. Omschrijving