Oorzaken van handicaps en beperkingen
Beeldvorming
Diverse doelgroepen zoals ADHD-kinderen, motorisch, visueel en auditief gehandicapte kinderen, kinderen met het syndroom van Down, pleegkinderen, kinderen van gescheiden ouders, autistische kinderen, mishandelde kinderen ....
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
Toelichting:
Besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid
- De student kan een beredeneerd psychologisch en ethisch standpunt innemen in diverse probleemsituaties
- De student krijgt vooral oog voor de mogelijkheden van deze bijzondere doelgroepkinderen en voor hun overeenkomsten met gewone kinderen.
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Inhoudelijk expert
- De student kent de diverse problematieken en de mogelijke oorzaken en kan deze kennis aanwenden
- De student maakt kennis met methodieken uit het gewoon en buitengewoon onderwijs met de bedoeling zijn pedagogisch-didactisch handelen af te stemmen op kinderen met specifieke noden
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Geen.
A. Type
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
onuitgegeven cursus van de docent 08
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- begeleide zelfstudie
- discussieseminarie
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- open boek
B. Omschrijving
mondeling openboekexamen
1ste examenperiode |
2de examenperiode |
3de examenperiode |
% |
vorm |
% |
vorm |
% |
vorm |
|
|
100 % |
mondeling |
100 % |
mondeling |
|
|
|
|
|
|