Vanuit de basisbeginselen van ecologie vertrekken we om tot meer inzicht te komen wat betreft de huidige problemathiek i.v.m. milieuproblemen.
In de natuur bestaan er verschillende kringlopen waarbij stoffen opnieuw gebruikt worden .In deze tijd van energieproblemen gaan we op zoek naar alternatieve oplossingen .
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
1. Begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen:
De student kan het onderwerp kritisch bekijken en analyseren en vertalen naar leerlingen van het beroepsonderwijs
2. Inhoudelijk expert
De student kan een aantrekkelijke werkbundel samenstellen
3. Organisator
De student kan gevarieerde en aantrekkelijke opdrachten ontwikkelen
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Cursus ecologie
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- begeleide zelfstudie
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- paper/werkstuk
- presentatie
B. Omschrijving
1ste examenperiode |
3de examenperiode |
% |
vorm |
% |
vorm |
80 % |
Permanente evaluatie |
100 |
schriftelijk en mondeling examen |
20 % |
Presentatie |
|
|
|
|
|
|
|
|