1. Programmeren met VB.Net:
Ontwerp van een gebruikersinterface
2. Webontwikkeling :
3. Vakdidactiek :
1. Inhoudelijk expert
2. Organisator
3. Onderzoeker
Competenties van het overeenkomstige OO in het voorgaande programmajaar verworven hebben of geslaagd zijn voor het vorige programmajaar.
Frans, R., "Leren programmeren in Visual Basic.Net 1/2", Campinia Media, Geel, 2005
Goris M., "Webontwikkeling deel 2", Niet uitgegeven cursus, KHK, 2008
Lessen programmeren beginnen met een klassikale aanbreng van nieuwe structuren, waarna geleide oefeningen worden gemaakt over de nieuwe structuren tijdens oefenpractica. Studenten vervolledigen de oefeningen zelfstandig buiten de contacturen.
Lessen webontwikkeling beginnen met een klassikale aanbreng van nieuwe functies, waarna geleide oefeningen worden gemaakt over de nieuwe functies tijdens oefenpractica. Studenten vervolledigen de oefeningen zelfstandig buiten de contacturen.
Gespecialiseerde didactische onderwerpen worden in het kader van vakdidactiek informatica in een zelfstandig actieonderzoek verworven, en daarna aan elkaar gepresenteerd. Behalve de gedrukte cursus wordt digitaal leermateriaal aangeboden via het elektronisch leerplatform.
Programmeren : Taken en opdrachten die in de loop van het semester al dan niet tijdens de contacttijd worden uitgevoerd, worden gequoteerd in het kader van permanente evaluatie. Aan het einde van het semester voeren studenten tijdens een praktijkexamen een examenoefening uit, waarin diverse aangeleerde structuren gelijktijdig aanwezig zijn.
Webontwikkeling : Een aantal zelfstandig uitgewerkte oefeningen worden verbeterd en gequoteerd in het kader van permanente evaluatie. Aan het einde van het semester voeren studenten tijdens een praktijkexamen enkele examenoefeningen uit, waarin diverse aangeleerde functies gelijktijdig aanwezig zijn.
Vakdidactiek : Het proces en het resultaat van het zelfstandig actieonderzoek worden gequoteerd in het kader van permanente evaluatie. Aan het einde van het semester bewijzen studenten tijdens een schriftelijk examen hun beheersing van de beoogde competenties en de achtergrondkennis die daarvoor nodig is.
Verhouding van de quotering :
Permanente evaluatie : 30 %
Examen : 70 %