Organisatie vertaalbureau (2008-2009)

De student leert het vertaalbureau Linguapolis runnen. Hij wordt daarbij verantwoordelijk voor alle interne en externe communicatie. Hij beheert de mailbox, verzorgt het contact met docenten en klanten, is verantwoordelijk voor het beheer van de databases en zorgt voor het archiveren en structuren van alle documenten. Hij zorgt voor de werkverdeling en doet alle follow-up. Hij bereidt vergaderingen voor en leidt die ook. Hij maakt de nodige documenten aan of past die aan voor een betere werking van het vertaalbureau. Hij houdt zijn werk bij in een ontwikkelingsportfolio.

 


 

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
  • 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk

C. Beroepsspecifieke competenties

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

De student kan in teamverband werken en zorgen voor een vlotte communicatie met klanten en docenten. Hij zorgt ervoor dat alle nuttige informatie correct bewaard wordt en doorgegeven wordt. De student is betrokken bij het vertaalbureau en neemt de nodige initiatieven om het vertaalbureau beter te laten functioneren. De student kan richtlijnen en afspraken nauwgezet naleven.

 

A. Type

  • cursus
  • materiaal op leeromgeving
  • materiaal op WWW

B. Verplichte leermiddelen

materiaal op de euclides-schijf & toledo

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • discussieseminarie
  • oefenpracticum
  • groepswerk
  • begeleide zelfstudie
  • elektronisch leerplatform

B. Omschrijving

A. Types

  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

OA:
02256542
Code:
02256542
Vakcoördinator:
Patrick Cornu
Semester:
2
Studiepunten:
1
Onderwijstaal:
Nederlands