Aan de hand van een praktijkcase bekijken we de mogelijke knelpunten en potenties van een regio van maximaal 50 km². Vervolgens worden mogelijke oplossingen aangekaart en bekeken.
Mogelijke items zijn ruilverkaveling, landinrichting, natuurinrichting, regionale landschappen en nationale parken.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- audiovisueel materiaal
- materiaal op WWW
- Andere: terreinbezoek
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- discussieseminarie
- oefenpracticum
- stage
- projectwerk
- bedrijfsbezoeken
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- schriftelijk examen
- paper/werkstuk
- presentatie
B. Omschrijving