Sport en entertainment management (2008-2009)

Tijdens het eerste jaar van het verbredingspakket worden de 2 thema's "Entertainment" en "Sport" uitgebreid bestudeerd. Beide onderwerpen worden bekeken aan de hand van 5 invalshoeken: Management, Communicatie, Juridisch-Economisch aspecten, nieuwe technologie en Internationale context. Naast een theoretisch basis en enkele gastcolleges doen de studenten zoveel mogelijk 'praktijkervaring' op door het uitwerken van een eigen evenement of project. Elke groep studenten wordt bij deze uitwerking bijgestaan door een begeleider (docent) die heel het proces mee opvolgt.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 De rol van informatiebeheerder.
  • C02 De rol van analist.
  • C04 De rol van coördinator.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • audiovisueel materiaal
  • materiaal op leeromgeving

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • groepswerk
  • projectwerk

B. Omschrijving

A. Types

  • peer assessment
  • paper/werkstuk
  • permanente evaluatie
  • projectwerk
  • presentatie
  • individuele taak

B. Omschrijving

De studenten krijgen begeleiding van de docenten bij de uitwerking van hun groepswerk namelijk het oraniseren van een evenement.
OA:
02256300
Code:
02256300
Vakcoördinator:
Caroline Van Looy
Semester:
1+2
Studiepunten:
12
Onderwijstaal:
Nederlands