Beeldvorming
Waarnemen en interpreteren
Non-verbale communicatie
Ervaringsgericht leren: bewegingsagogiek
Feedback geven en krijgen
Je mening uiten
Omgaan met gevoelens
Interactie omschrijven
Basisinzichten klasmanagement
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C07 Lid van schoolteam.
Toelichting:
Inhoudelijk expert De student beheerst agogische kaders en theorieën met betrekking tot observeren, communicatie en feedback en past deze toe. Lid van een schoolteam De student kan werken aan een positieve sfeer door communicatieve en elementaire sociale vaardigheden te integreren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- handboek
- cursus
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
van Meer, K., van Neijenhof, J. (2000).
Elementaire sociale vaardigheden: Skillslab-reeks voor verzorgende vaardigheden. Maastricht/Diegem: Kluwer.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
B. Omschrijving
- Hoorcolleges met oefenpracticum elementaire sociale vaardigheden - Sessies ervaringsgericht leren: bewegingsagogiek - Forumtheateroefeningen naar aanleiding van eigen leservaringen
A. Types
- permanente evaluatie
- mondeling examen
B. Omschrijving
Permanente evaluatie: 60% van het jaarcijfer. Een gedetailleerde beschrijving van de opdrachten en de puntenverdeling vind je in de cursus.
Mondeling vaardigheidsexamen: 40% van het jaarcijfer.