Nieuwe media en muzische vorming (2008-2009)

Voor nieuwe media diept de student zijn kennis verder uit op gebied van digitale fotografie en photoshop, d.m.v. geïntegreerde opdrachten. Daarnaast krijgt de student een initiatie in Dreamweaver en een basis rond filmen.

Voor muzische vorming diept de student dmv projectmomenten en  zelfstandige activiteiten zijn kennis met de deeldomeinen van muzische vorming verder uit met als doel de eigen creativiteit verder te stimuleren en onder begeleiding van de docenten een sessie muzische vorming uit te werken voor een bepaalde doelgroep.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 05. Leiding geven
  • 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C04 Organisator.
  • C05 Innovator-onderzoeker.
  • C07 Lid van schoolteam.
  • C10 Cultuurparticipant.
Toelichting:

Als  begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen kan de student:

- de beginsituatie van de leergroep achterhalen.

- de juiste doelstellingen kiezen en formuleren.

- leerinhouden en leerervaringen selecteren en deze structureren en vertalen en leeractiviteiten.

- aangepaste werkvormen en groeperingsvormen bepalen.

- individueel en in team leermiddelen kiezen en aanpassen.

Als inhoudelijk expert kan de student:

- zich openstellen voor projectmatig werk binnen de muzische domeinen.

- zijn creativiteit gebruiken binnen de verschillende muzische disciplines als aanzet tot projectmatig werken.

Als organisator kan de student:

- zijn sessies correct inschatten op gebied van timing, gebruik van de ruimte en gebruik van materialen.

Als innovator en onderzoeker kan de student:

- zijn eigen evolutie binnen de verschillende domeinen bevragen en bijsturen.

Als lid van het schoolteam kan de student:

- op een gepaste manier samenwerken met zijn collega-studenten.

- een eigen inbreng geven bij het uitwerken van een activiteit en deze inbreng op gepaste wijze verantwoorden.

Als cultuurparticipant kan de student:

- openstaan voor nieuwe impulsen vanuit de kunstwereld en dit vanuit de verschillende domeinen.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • audiovisueel materiaal
  • materiaal op leeromgeving
  • Andere: actualiteit

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • oefenpracticum
  • groepswerk
  • projectwerk
  • Andere: muzische voorstellingen, film,...

B. Omschrijving

A. Types

  • presentatie
  • permanente evaluatie
  • projectwerk

B. Omschrijving

Verdeling tussen de twee deelgebieden:

- Nieuwe media: 50 %
- Muzische Vorming: 50 %

Voor het deel nieuwe media geldt 70% permanente evaluatie en 30% praktijkexamen.
Voor het deel muzische vorming geldt 100% permenente evaluatie.

Individuele en groepsgerichte feedback.
OA:
10256860
Code:
10256860
Vakcoördinator:
Ann Marie Vanmeerbeeck
Semester:
1+2
Studiepunten:
5
Onderwijstaal:
Nederlands