- ICT en het bevorderen van een actief, authentiek, werkelijkheidsgericht, samenwerkend leren
- Websites die erg nuttig kunnen zijn voor een leerkracht.
- Organisatiemodellen om met ICT in een klassituatie te werken.
- Software om zelfcorrigerende oefeningen te maken.
- Een aantal concrete voorbeelden van leeravonturen via ICT.
- Richtlijnen om op een veilige en wettelijke manier met de computer te werken.
A. Algemene competenties
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C07 Lid van schoolteam.
Toelichting:
Als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen kun je
- een visie over zinvol ICT-gebruik in de klas en ICT-integratie in de school concretiseren in activiteiten
- een doelgericht keuze maken uit verschillende kla- en werkmodellen, aangepast aan je situatie
- verschillende ICT-hulpmiddelen gebruiken om de computer zinvol in de klas te integeren
- de geziene vaardigheden op een geïntegreerde manier toepassen om de leerlingen een leeravontuur aan te bieden
Als lid van een schoolteam
- ken je de regels in verband met privacy en copyright
- kan je een aantal maatregelen treffen om de leerlingen veilig met de computer te laten werken
Als innovator
- probeer je via samenwerking met de stagementor ICT verder ingang te doen vinden in de school
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De leerstof en vaardigheden van de ICT-cursus in het eerste en tweede jaar worden als voorkennis verondersteld.
Je past de geleerde ICT-vaardigheden (tekstverwerking, html, presentatie, rekenblad, Hotpotatoes) op een geïntegreerde manier toe om een boeiend leeravontuur voor leerlingn te ontwerpen.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
- Cursustekst: ICT met leerlingen
- Ondersteunend materiaal op Toledo.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- stage
- elektronisch leerplatform
- Andere: coaching, demonstratie
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
100
|
permanente evaluatie
|
100
|
taak
|