De studenten starten hun eigen onderneming op (SBP) waarin zij rond volgende thema's werken:
Brainstormsessies rond mogelijke producten of diensten
Vastleggen van de missie en de doelstellingen van de onderneming
Concretiseren van de dienst of het product
Opstellen en uitvoeren van een marktonderzoek m.b.t. het product of de dienst
Vastleggen van een marketingstrategie voor hun product of dienst
Organiseren van een bezoek aan een bedrijf met gelijkaardige producten of diensten
Kostprijsanalyse van het product of de dienst
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektrotechnische systemen.
- C04 Technische dossiers samenstellen.
- C14 Advies verlenen bij aankoop en verkoop van technologische systemen en producten.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- discussieseminarie
- groepswerk
- bedrijfsbezoeken
B. Omschrijving
A. Types
- paper/werkstuk
- presentatie
- permanente evaluatie
- projectwerk
- peer assessment
B. Omschrijving