Het opvoedingsproject van het BO
De structuur van het BO, de verschillende types met de verschillende kinderen, de manier van werken in de verschillende types, het GON en de rol van het CLB
Het nieuwe leerzorgkader
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
Toelichting:
Informatie verwerven en verwerken
- De student vindt en verwerkt informatie rond een bepaald type BO en verwerkt deze informatie tot een zinvol geheel
- De student vindt en verwerkt informatie rond het nieuwe leerzorgkader en verwerkt deze informatie tot een zinvol geheel.
Een ingesteldheid tot levenslang leren
- De student beseft dat het nieuwe leerzorgkader pas start en voortdurend zal vernieuwen en uitbreiden en dat hij de evolutie nauwlettend moet volgen.
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
Toelichting:
Besef van maatschappelijke verantwoordelijkheid
- De student kan een beredeneerd psychologisch en ethisch standpunt innemen in diverse probleemsituaties
C. Beroepsspecifieke competenties
Toelichting:
Inhoudelijk expert
- De student kent de diverse problematieken en de mogelijke oorzaken en kan deze kennis aanwenden
- De student maakt kennis met methodieken uit het BO. Daardoor is hij in staat zijn pedagogisch-didactisch handelen af te stemmen op de noden van de kinderen.
- De student kent de structuur van het BO, de werking van het GON en de rol van het CLB.
- De student kent het nieuwe leerzorgkader
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- cursus
B. Verplichte leermiddelen
Onuitgegeven cursus docent 08
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- begeleide zelfstudie
- discussieseminarie
- groepswerk
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- mondeling examen
- presentatie
- open boek
B. Omschrijving
Mondeling open-boekexamen 50 %
Presentatie zelfstandig werk op 50 %
1ste examenperiode |
2de examenperiode |
3de examenperiode |
% |
vorm |
% |
vorm |
% |
vorm |
|
|
50% |
mondeling |
100 % |
mondeling |
|
|
50 % |
presentatie |
|
|