De student reflecteert kritisch over zijn praktijk in de langdurige stage. Hij neemt initiatieven om deze te verbeteren en richt zich hierbij specifiek naar het verbeteren van het leergedrag. Hij verzamelt systematisch gegevens om zijn handelen te onderbouwen. Hij informeert en betrekt evt. de mentor en andere collega's hierbij en rapporteert ook zijn bevindingen.Leren van begrippen: basiscompetentie 1 m.b.t. " de leraar als begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen".
De student kan een onderwijsstrategie ontwerpen, meer bepaald een inductieve werkwijze, en deze baseren op leerpsychologische en kennistheoretische theorieën.Onderwijsbeleid: basiscompetentie 7 "lid van een schoolteam" en basiscompetentie 9 "lid van de onderwijsgemeenschap"
De student verwerft actuele informatie over administratieve en juridische aspecten van het leraarschap. Hij verwerft kennis over recente ontwikkelingen in het onderwijsveld en ontwikkelt referentiekaders om deze ontwikkelingen te duiden.
Actieonderzoek:
-Beheersing van de reflectieve vaardigheden geoefend in de stages vooral van het tweede jaar.Leren van begrippen:
-Inzichten meedragen vanuit het tweede jaar opvoedkundige wetenschappen, in bijzonder over leerpsychologische theorieën.
1ste examenperiode | 2de examenperiode | 3de examenperiode | |||
% | vorm | % | vorm | % | vorm |
100 | taken | 100 | taken |