Bewegingsopvoeding bij kleuters (2008-2009)

Ervaringsgericht werken in de kleuterschool. Doelen van de bewegingsopvoeding voor kleuters. Didactiekmethodie en Activiteitsdomeinen

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
  • C02 Opvoeder.
  • C03 Inhoudelijk expert.
  • C04 Organisator.
  • C07 Lid van schoolteam.
  • C10 Cultuurparticipant.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

Didactiek 1ste en 2 de jaar Baso LO en kennis van motorische ontwikkeling.

A. Type

B. Verplichte leermiddelen

Rita Bracke, 1990, Bewegingsopvoeding voor kleuters, Garant Leuven -Apelboom Danskant

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • groepswerk
  • labo en werkcollege
  • stage

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • permanente evaluatie

B. Omschrijving

OA:
10253140
Code:
10253140
Vakcoördinator:
Bernadette Plaetinck
Semester:
1
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands