Ervaringsgericht werken in de kleuterschool.
Doelen van de bewegingsopvoeding voor kleuters.
Didactiekmethodie en Activiteitsdomeinen
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C07 Lid van schoolteam.
- C10 Cultuurparticipant.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Didactiek 1ste en 2 de jaar Baso LO en kennis van motorische ontwikkeling.
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
Rita Bracke,
1990, Bewegingsopvoeding voor kleuters, Garant Leuven -Apelboom
Danskant
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- labo en werkcollege
- stage
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving