- het gestructureerd en correct opbouwen ( of/en overbrengen) van een lesinhoud
- het hanteren van een goede vraagstelling en eenvoudige didactische werkvormen ( of aangereikte didactische modellen)
- het aanzetten tot betrokkenheid (door middel van aanschouwelijkheid en het actief betrekken van leerlingen)
- het nastreven van een basishouding die gekenmerkt wordt door openheid tegenover leerlingen
- het elementair klashouden in een “normale” situatie
- het oog hebben voor de schoolcultuur van de oefenschool
Geen specifieke voorkennis vereist.
In het eerste jaar worden in totaal 4 weken georganiseerd, verspreid over korte stageblokjes van 1 tot 3 opeenvolgende dagen. De student wordt van nabij gevolgd bij het opstellen en uitvoeren van het lesplan. Na elke stage krijgt de student feedback van de mentor en/of docent. In het opleidingsonderdeel zelfsturing leert de student reflecteren op zijn stage-ervaringen.
De beoordeling is het resultaat van de prestaties gedurende de stageactiviteiten die doorheen het jaar uitgevoerd worden. Voor dit opleidingsonderdeel is het niet mogelijk te herkansen in de tweede zittijd.
1ste examenperiode
|
2de examenperiode
|
3de examenperiode
|
|||
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
%
|
vorm
|
|
|
100%
|
Permanente evaluatie
|
|
|