Psychosociale dimensies in de pediatrie (2008-2009)

In dit LA wordt kennis /inzichten aangeboden van de ontwikkelingspsychologie en een referentiekader voor het pedagogisch handelen in verschillende settings In dit deel bekijken we de specifiek juridische positie van de minderjarige patiënt. Deze situatie leggen we naast de positie van de verpleegkundige.

A. Algemene competenties

  • 01. Denk- en redeneervaardigheid
  • 02. Informatie verwerven en verwerken
  • 03. Kritisch reflecteren
  • 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben

B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties

  • 08. Teamgericht kunnen werken
  • 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën

C. Beroepsspecifieke competenties

  • C22 Actief bijdragen tot de profilering van het beroep.
  • C23 Open staan voor het maatschappelijke gebeuren en kritisch staan t.o.v. het economisch, sociaal en ethisch beleid.

A. Volgtijdelijkheid

B. Competenties

A. Type

  • cursus
  • handboek

B. Verplichte leermiddelen

C. Aanbevolen leermiddelen

A. Types

  • hoorcollege
  • discussieseminarie
  • begeleide zelfstudie

B. Omschrijving

A. Types

  • schriftelijk examen
  • mondeling examen

B. Omschrijving

OA:
09289501
Code:
09289501
Vakcoördinator:
Peter Verheyen
Semester:
2
Studiepunten:
3
Onderwijstaal:
Nederlands