Deel 1. Brugcursus: algebraïsch rekenen - reële functies - vergelijkingen - stelsels van vergelijkingen
Deel 2. Analyse: limieten - afgeleiden - onbepaalde en bepaalde integralen - partiële afgeleiden - reeksen - differentiaalvergelijkingen
Deel 3. Statistiek: beschrijvende statistiek - kansverdelingsfuncties- diagnostische bepalingen - dixontest
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
Toelichting:
De student kan de juiste wiskunde technieken hanteren bij het oplossen van een probleem uit de werksituatie.
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 De BLter kan doordacht wetenschappelijke informatie en kennis aanwenden om een kwalitatief hoogstaande functionaliteit te garanderen.
- C02 De BLter is in staat om nauwkeurig, betrouwbaar, kritisch, systematisch en efficiënt laboratoriumanalyses uit te voeren (= voorbereiding en meten) met aandacht voor de eisen van een georganiseerd kwaliteitssysteem.
- C03 De BLter kan de bekomen onderzoeksresultaten en meetgegevens op een correcte wijze verwerken in een rapport en dit professioneel overbrengen aan derden.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Geen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
De Meester Katrien, Roofthooft Els, Brugcursus, niet-gepupliceerde cursus, KHKempen, Geel
De Meester Katrien, Roofthooft Els, Analyse deel 1 en deel 2, niet-gepupliceerde cursus, KHKempen, Geel
De Meester Katrien, Inleiding tot statistiek, niet-gepupliceerde cursus, KHKempen, Geel
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
De nadruk wordt gelegd op oefeningen en toepassingen. Er wordt geen theorie ondervraagd.