Woordenschat: - opfrissing en uitbreiding van woordenschatvelden a.h.v. oefeningen, Internet, ...Spraakkunst: - topics afhankelijk van de noden en/of vragen van de studenten; situatiegebonden verfijning van de Engelse grammatica. Cultuur: - grondigere analyse en studie van bepaalde culturele aspecten (BBC news, Internet, ...) - actieve bijdrage tot de voorbereiding van de reis naar Engeland met het 2de en 3de jaar Engels - Geschiedenis). Literatuur: - je leest een tweetal extra boeken uit de literatuurlijst en je stelt deze taak op een interactieve wijze aan elkaar voor. Uitspraak: - verfijning van de Engelse uitspraak; individuele begeleiding en opvolging is mogelijk. In overleg met de studenten.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 04. Projectmatig en methodisch handelen in functie van creatieve kennisontwikkeling
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C02 Opvoeder.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C06 Partner van ouders en verzorgers.
- C07 Lid van schoolteam.
- C08 Partner van externen.
- C10 Cultuurparticipant.
Toelichting:
In 'English Extra' zullen inhouden uitgediept en vaardigheden (lezen, spreken, luisteren, schrijven) extra getraind worden. Zowel wat inhoud als wat werkvorm betreft, kan sterk met de interesses en noden van de studenten rekening gehouden worden. Op deze manier kan de student werken aan de basiscompetenties 1, 3, 4, en 10. Als organisator en lid van een schoolteam leert hij/zij - in overleg met medestudenten en docenten een reisplanning opmaken, taken verdelen, inhouden voorbereiden en praktische regelingen treffen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
De student beheerst de basiskennis en basisvaardigheden om te communiceren in de vreemde taal. Hij/zij heeft voldoende interesse voor Engels en is bereid de basis uit te diepen.
A. Type
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
- Andere: personal website: The English Corner"
B. Verplichte leermiddelen
- extra cursusmateriaal (zal de studenten tijdig bezorgd worden)
- website: "The English Corner": http://www.lerarenopleidingvorselaar.be/docenten/jevalo/
- handboeken: zie handboekenlijst
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
B. Omschrijving
Permanente evaluatie: 100%
Taken: zie takenbundel / in overleg met studenten.
Individuele feedback bij alle taken en opdrachten.