De student weet met welke factoren hij/zij moet rekening houden bij het trainen van de lichamelijke basiseigenschappen uithouding, kracht, snelheid en lenigheid. De student kent de factoren om mee rekening te houden in een jaarplanning, of om de trainingen te periodiseren. De student is in staat om in groepsverband een opdracht uit te werken rond een opgegeven thema. Hij bereid in groep een powerpointpresentatie voor en kan uit verschillende bronnen de essentie weergeven. De student presenteert alles en is in staat om te antwoorden op de gestelde inhoudelijke vragen.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
Toelichting:
Inhoudelijk expert: De student is in staat om: - de basiskennis te beheersen en evoluties te volgen. Organisator: De student is in staat om: - administratieve taken correct uit te voeren. Innovator - onderzoeker: De student is in staat om: - kennis te nemen van vernieuwende inzichten en hierover kritisch te reflecteren en discussiëren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd: Anatomie/inspanningsfysiologie
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
Fierens Ine, 2008. Trainingsleer, niet - gepubliceerde cursus, KHKempen, HI-Heilig Graf, Turnhout.
C. Aanbevolen leermiddelen
Vrijens J, Bourgois J, Lenoir M,
"Basis voor verantwoord trainen", 2007
A. Types
- hoorcollege
- discussieseminarie
- groepswerk
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
B. Omschrijving