De student krijgt een overzicht van de basisgrammatica Engels. In het eerste jaar is er vooral veel aandacht voor het naamwoord en het werkwoord. Er wordt ook sterk contrastief gewerkt, zodat student zich kan voorbereiden op vertaalwerk Engels-Nederlands.
Verder is er ook ruim aandacht voor leesvaardigheid. De student leert gepast (bedrijfs)teksten te lezen en krijgt inzicht in tekstopbouw (discourse analysis).
De student bouwt zelfstandig zijn actieve woordenschat uit en wordt hierover permanent geƫvalueerd. In team maakt hij een transcriptie van een BBC-opname.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeƫn, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Zakelijke communicatie zelfstandig afhandelen.
- C04 Gepast handelen in beroepsspecifieke situaties.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- handboek
- cursus
- audiovisueel materiaal
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
Brook-Hart, Guy: Business Benchmark. Cambridge University Press 2007 English Grammar (syllabus)
Handouts
Een verklarend Engels woordenboek (bijv. Longman Dictionary of Contemporary English)
The Language Focus. eXplio. Gent 2004
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- groepswerk
- begeleide zelfstudie
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- mondeling examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving
Monitoraat