In deze keuzemodule krijgt student de mogelijkheid om zich te specialiseren in een domein dat een meerwaarde betekent voor zijn functioneren in de beroepscontext, i.c. het verkennen van de taken van de ICT-coördinator.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
- 07. Een ingesteldheid tot levenslang leren hebben
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
- 10. Besef hebben van maatschappelijke verantwoordelijkheid samenhangend met de beroepspraktijk
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C05 Innovator-onderzoeker.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- materiaal op WWW
- cursus
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- discussieseminarie
- groepswerk
- labo en werkcollege
- elektronisch leerplatform
B. Omschrijving
Een deel van de contacturen zal worden besteed aan het info geven over en bediscussiëren van de taakinvulingen van de ICT-coördinator. Een enqûete wordt door de studenten afgenomen. Daarnaast worden good-practices getoond en worden opdrachten tot zelfstandige verwerking in groepsopdrachten gegeven. Studenten presenteren uitgewerkt materiaal aan elkaar.
A. Types
- paper/werkstuk
- presentatie
- individuele taak
B. Omschrijving
Bij aanvang van de module zal de concrete puntenverdeling aan de studenten worden bezorgd.
Voor zittijd 3 is er sowieso een uitgebreide individuele taak te maken.