- Introductie
- Klassen en objecten
- Het type int
- Objectgeoriënteerd programmeren
- Keuzes en herhalingen
- Het ontwerpen van klassen
- Van domeinklasse tot implementatie
- Algoritmen en arrays
- Overerving en polymorfie
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektronische-ICT systemen.
- C09 Zelfstandig elektronische-ICT systemen installeren.
- C10 Zelfstandig elektronische-ICT systemen in bedrijf stellen.
- C11 Elektronische-ICT systemen operationeel houden.
Toelichting:
- De bachelor in elektronica-ICT kan de basisbeginselen van Java gebruiken. Hij kan primitieve typen, klassieke programmeerstructuren (sequentie, selectie, iteratie) en methoden implementeren en toepassen in concrete Java-toepassingen.
- De bachelor in elektronica-ICT kan object-georiënteerde programmeertechnieken (van Java) gebruiken. Hij kan informatie over voorgedefinieerde klassen opzoeken en deze verwerken in programmacode. Hij kan zelf klassen ontwerpen volgens de objectgeoriënteerde regels (encapsulatie, overlading, overerving, polymorfie, ...).
- De bachelor in elektronica-ICT kan een eenvoudige gebruikersinterface (GUI) opstellen met behulp van Swing.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen - Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd - Informatica 1 (OA Visual Basic)
Studenten bezitten de volgende competenties - zie Informatica 1 (OA Visual Basic)
A. Type
- handboek
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
- Laan Gertjan (2007). En dan is er ... Java (Java 6 met Swing). Academic Service, Schoonhoven.
- Janssen Jan, Nuyts Kristof (2007). Presentaties, voorbeelden en opgaven. Niet gepubliceerd, KHKempen, Geel.
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- oefenpracticum
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving