Informatie verwerven en verwerken: de student kan uit het rijke culturele en artistieke aanbod een kritische selectie maken van voorstellingen, bezoeken en educatieve activiteiten voor kinderen.
Kritisch reflecteren: de student kan een kritische kijk ontwikkelen over de kwaliteit van het culturele aanbod in de vijf muzische domeinen en hieruit een interessante selectie maken voor kleuters.
Bereidheid tot levenslang leren: de student ontwikkelt een nieuwsgierigheid naar het steeds vernieuwende culturele aanbod en kan zijn weg hierin vinden.
Inhoudelijk expert: de student kan een gepast cultuuraanbod selecteren voor kleuters. De student kan de ideeën die hij heeft gehaald uit een cultuuraanbod, verwerken tot eigen muzische lessen.
Begeleider van leer- en ontwikkelingsprocessen: de student kan de kleuters gepast begeleiden voor, tijdens en na deelname aan een cultureel aanbod.
Cultuurparticipant: de student kan de wegen waarlangs je het cultuuraanbod in Vlaanderen kan verkennen. De student kan actuele thema's en ontwikkelingen onderscheiden en kritisch benaderen binnen het hedendaagse culturele aanbod.
3 Bako Culturele Vorming Startcompetenties------ Culturele vorming 1Bako en 2Bako.
Tijdens de creastage krijgt de student geleide lessen en opdrachten vanuit één muzisch domein. Na de eerste stappen zal de docent de creatieve opdrachten coachen. Het bezoeken en verwerken van het culturele muzische aanbod wordt zelfstandig door de student gedaan. Hij/zij bepaalt zijn eigen traject doorheen het rijke aanbod aan cultuur. Tijdens de twee forum's worden de ervaringen van de studenten kritisch besproken.
1ste examenperiode | 2de examenperiode | 3de examenperiode | |||
% | vorm | % | vorm | % | vorm |
10% | Forum 1 mondeling ex. | 50 % | Creastage permanente eval. | 100 | Schriftelijk verslag/werkstuk |
10% | Forum 2 mondeling ex. | ||||
30% | Schriftelijk verslag/werkstuk |