- basisstructuren van programmeren (sequentie, selectie en iteratie)
- declareren en gebruiken van variabelen van het juiste type
- gebruiken van de operatoren die nodig zijn voor de gewenste bewerking
- declareren, invullen en gebruiken van array's
- opstellen van subprocedures en functieprocedures met of zonder argumenten
- lezen en schrijven van een tekstbestand
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
Toelichting:
- De student kan een geheel van informatie opsplitsen in essentiële deelaspecten en deze formuleren, relateren en begrijpen (analyseren)
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
Toelichting:
- De student kiest een specifieke oplossing en kan deze keuze verantwoorden
- De student toetst de oplossing aan de praktijk en stuurt bij waar nodig
C. Beroepsspecifieke competenties
- BC2 Een keuze maken uit een aantal bestaande of zelf bedachte concepten, oplossingen en/of implementaties.
- BC3 Plannen tekenen ter voorbereiding van het ontwerp.
- BC4 Samen met anderen een product/systeem/dienst op een gestructureerde wijze ontwerpen dat voldoet aan de opgelegde eisen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen - Geen
Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd - Geen
Studenten bezitten de volgende competenties - Geen
A. Type
- handboek
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
Roger Frans, Programmeren in VB.NET deel 1
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- hoorcollege
- elektronisch leerplatform
- projectwerk
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
B. Omschrijving