De student krijgt inzicht in de energieproblematiek. Hij gaat na wat de nadelen zijn van fossiele brandstoffen en welke alternatieven er zijn. Hij leert de werking en de mogelijkheden en beperkingen van zonne-energie, windenergie, waterkracht, bio-energie, kernfusie, brandstofcellen,... kennen. Hierbij gaat de student vooral zelf op zoek naar informatie en krijgt hij regelmatig opdrachten waar hij in groep aan werkt.
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektrotechnische systemen.
- C04 Technische dossiers samenstellen.
- C14 Advies verlenen bij aankoop en verkoop van technologische systemen en producten.
Toelichting:
De student kan de energieproblematiek uitleggen en er zijn mening over geven.
De student kan de haalbaarheid en toepasbaarheid van duurzame energiebronnen zoals zonne-energie,windenergie, waterkracht, biomassa kritisch beoordelen en hij/zij heeft een basiskennis over de betreffende technieken.
De student krijgt inzicht in de huidige stand van zaken en de te verwachten mogelijkheden van kernfusie en brandstofcellen.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
A. Type
- handboek
- materiaal op leeromgeving
B. Verplichte leermiddelen
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- paper/werkstuk
- presentatie
- schriftelijk examen
B. Omschrijving