-Analoge signaalverwerking
-Woordverwerking
-Omvormen van getalformaten
-Databouwstenen (DB's)
-Directe en indirecte adressering
-Functieblokken (FB's)
-Instantie-DB
-Multi-instantie-DB
-Geparametreerde functies
-Organisatiebouwstenen
-Systeeminstellingen
A. Algemene competenties
- 01. Denk- en redeneervaardigheid
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Assisteren bij de ontwikkeling van elektronische-ICT systemen.
- C02 Elektronische-ICT systemen testen.
- C03 Elektronische-ICT systemen beproeven.
- C11 Elektronische-ICT systemen operationeel houden.
Toelichting:
-De bachelor elektronica kan combinatorische en sequentiële problemen herkennen, schematiseren, en een werkend programma opstellen.
-De bachelor elektronica kan fouten in een programma opzoeken en verhelpen.
-De bachelor elektronica kan analoge signalen inlezen, opslaan en verwerken in de PLC.
-De bachelor elektronica kan de programmeersotfware vaardig gebruiken.
-De bachelor elektronica kan op een gestructureerde wijze een PLC-programma schrijven.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Studenten hebben de volgende cursussen/boeken/artikels doorgenomen: -Basiscursus PLC Studenten hebben de volgende onderwijsactiviteiten gevolgd: -PLC1 (tweede jaar)
Studenten bezitten de volgende competenties:
-Programmeertechnieken van de PLC
-Combinatorische en sequentiële programma's schrijven.
A. Type
- cursus
- materiaal op leeromgeving
- materiaal op WWW
B. Verplichte leermiddelen
cursus PLC
- deel 1: basis
- deel 2: oefeningen
- deel 3: grafcet
- case studies
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
B. Omschrijving
A. Types
- permanente evaluatie
- praktische proef
B. Omschrijving