Powerplate, voeding, spinning, aquafitness, perfect Pilates, sportspecifieke fitness.....zijn enkele van de onderdelen die aan bod komen.(Afhankelijk van de trends in de fitness worden deze aangepast). De studenten maken d.m.v. een marktonderzoek een overzicht van de nieuwigheden in de fitnesswereld en geven hierover een kritische reflectie via hun portfolio. De stage 'uitbreidingsspecialisatie' zorgt voor extra ervaring en leerwinst binnen hun specialisatie (zie keuze, 2 de jaar).Tevens zorgen zij in team, voor de organisatie en invulling van een WORK-OUT-WEEKEND. Dit evenement omvat alle aspecten van het optievak, hier kunnen de studenten zich niet alleen als inhoudelijk expert profileren maar moeten zij tevens bewijzen dat zij op organisatorisch, promotioneel en boekhoudkundig vlak bekwaam zijn.
A. Algemene competenties
- 02. Informatie verwerven en verwerken
- 03. Kritisch reflecteren
- 05. Leiding geven
- 06. Beschikken over het vermogen tot communiceren van informaties, ideeën, problemen en oplossingen, zowel aan specialisten als aan leken
B. Beroepsgerichte/ Algemeen wetenschappelijke competenties
- 08. Teamgericht kunnen werken
- 09. Oplossingsgericht kunnen werken in de zin van het zelfstandig definiëren en analyseren van complexe probleemsituaties in de beroepspraktijk en het kunnen ontwikkelen en toepassen van zinvolle oplossingsstrategieën
C. Beroepsspecifieke competenties
- C01 Begeleider leer- en ontwikkelingsprocessen.
- C03 Inhoudelijk expert.
- C04 Organisator.
- C05 Innovator-onderzoeker.
- C08 Partner van externen.
Toelichting:
Basiscompetenties:
- Studenten kunnen de beginsituatie van de deelnemers achterhalen.
- Studenten beheersen de verschillende inhouden en kunnen deze opbouwen.
- Studenten kunnen de deelnemers in een gestructureerd werkklimaat begeleiden.
- Studenten kunnen vernieuwende elementen aanwenden en aanbrengen.
- Studenten kunnen contacten leggen, communiceren en samenwerken met externe partners.
Extra competenties:- Studenten kunnen reflecteren over hun ervaringen en hun leerwinst kritische formuleren.
A. Volgtijdelijkheid
B. Competenties
Geen
A. Type
B. Verplichte leermiddelen
-----
C. Aanbevolen leermiddelen
A. Types
- oefenpracticum
- begeleide zelfstudie
- bedrijfsbezoeken
B. Omschrijving
A. Types
- schriftelijk examen
- permanente evaluatie
- paper/werkstuk
- praktische proef
- peer assessment
B. Omschrijving