1.5. gepaste werkvormen en groeperingsvormen bepalen 1.6. individueel en in team leermiddelen kiezen en aanpassen 1.7. krachtige leeromgeving creëren met aandacht voor de heterogeniteit van de leergroep. 1.8. observatie/evaluatie voorbereiden 1.9. observeren en proces en product evalueren met oog op bijsturing, remediëring en differentiatie 1.12 omgaan met de diversiteit van de groep
2.1. positief leefklimaat creëren voor de lln. in de groep en op school 2.2. emancipatie bevorderen 2.3. door attitudevorming individuele ontplooiing en maatschappelijke participatie voorbereiden 2.4. actuele maatschappelijke ontwikkelingen hanteren in pedagogische context 2.5. adequaat omgaan met lln. met sociaal-emotionele probleemsituaties en gedragsmoeilijkheden 2.6. fysiek en geestelijk welzijn bevorderen
3.1. basiskennis beheersen van de leerinhouden en recente ontwikkelingen volgen in leergebieden en leergebiedoverschrijdende thema's. 3.2. kennis en vaardigheden mbt leergebieden aanwenden
4.1. gestructureerd werkklimaat bevorderen 4.2. soepel en efficiënt da-en weekverloop dat past in korte en lange termijnplanning 4.4. stimulerende en werkbare klasruimte creëren, rekening houden met de veiligheid van de leerlingen.
5.1. vernieuwende elementen aanwenden en aanbrengen
1ste examenperiode | 2de examenperiode | 3de examenperiode | |||
% | vorm | % | vorm | % | vorm |
100 | overall assesment | 100 | overall assesment |